2024 - Overwintertrip -2

10 januari 2024 - Monforte del Cid, Spanje

Als we op dinsdagmorgen 2 januari de camper starten, horen we een vervelende piep. We proberen van alles, maar het systeem van de hydraulische steunpoten blijft maar piepen ... we besluiten al piepend naar de dealer in Ochtrup te rijden, dat ligt toch op de route.

Helaas hebben ze daar vakantie tot 7 januari .... Plan B dan maar .... gelukkig weten de techneuten van EP Hydraulics ons telefonisch te instrueren en uiteindelijk werkt alles weer zoals het hoort. Daarna door via Duitsland met veel files en veel regen. We maken een stop in Euskirchen op een cp bij de Thermaalbaden. Behoorlijk vol, maar wel rustig.

Na een nacht met storm en regen is het overal nog steeds heel erg nat ... zelfs op de vluchtstrook langs de snelwegen staat op veel plekken water. Uiteindelijk nog net een handig droog overnachtingsplekje gevonden op de cp in het dorpje Haironville. Toch valt ook hier ’s nachts weer zoveel regen dat we de volgende morgen alsnog met de bandjes in het water staan.

Na een dagje met droog weer en zelfs wat zon overnachten we op op een mooie rustige cp in het plaatsje Chateau-sur-Allier.

De volgende dag hebben we alle soorten weer onderweg, zon, regen, bewolkt, zelfs een sneeuwvlokje ... Even voorbij de mooie brug bij Millau blijven we op een cp bij het museumstadje La Couvertoirade. In de zomer druk met touristen, in de winter wonen er alleen wat kunstenaars en rondom wat boeren. Geen idee waarom niet meer camperaars hier overnachten, het is een prima plek, heel rustig en toch niet ver van de snelweg.

Op zaterdag is het de hele dag zon, zon, zon .... !  Da's even geleden ... en dat is lekker toeren. De route is ook geweldig afwisselend. Nu in Spanje in Besalú op een grote camperplaats aan de rand van het stadje. Sammie vind gelijk al wat vriendjes en kan lekker rennen hier.

Op zondag bekijken we het verrassend mooie stadje, wandelen en relaxen wat buiten in de zon.

Er wordt in het noordelijke deel regen, sneeuw en storm voorspeld, dus gaan we de volgende dag even iets zuidelijker Toch gewoon weer zon, zon, zon ... wel nog een ijspegel aan de camper ‘s morgens ... Behalve een nogal krappe winkelstraat (kwestie van verkeerde afslag op de rotonde) verder een mooie route gereden en overnacht op een cp in ‘l Aldea in de Ebro Delta.

De volgende dag rijden we nog een stukje zuidelijker vergezeld van een lekker zonnetje. Heel veel sinaasappelplantages en al flink bergachtig. Op een kleine cp van een Ned.familie in Montforte del Cid is nog plek, de eerste betaalde overigens. Het is in 'the middle of nowhere', de toegangsweg is meer een wandelpad dan een weg. De plekken zijn ruim, het uitzicht is prima met in de verte de kustlijn met Elche en Alicante.

Op woensdag doen we een tochtje in de omgeving. Sammie kan overal los lopen, want het is niet druk hier en ze houdt ons wel scherp in de gaten. Een flinke hagedis is haar te snel af, maar kennelijk is die al eens eerder in moeilijkheden geweest, want de staart ontbreekt. Zoals gebruikelijk loopt een wandelpad hier nogal eens op niets uit, zodat we over een muurtje moeten klimmen en in een woonwijkje belanden waar alle (bewakings-)honden tegelijkertijd aan slaan. Gelukkig zitten ze allemaal achter een hek. We maken ons maar snel uit de voeten en schieten weer een zandpad in.

Omdat ik inmiddels ook (bijna) dagelijks op de app Polarsteps iets schrijf en foto’s plaats wil ik de lezers vragen of dat ook via de volgende link voor iedereen te zien is:

Dat zou mij nl veel werk schelen, met name met het plaatsen van foto’s.

Graag hoor ik dat even!

NB: schijnt niet bij iedereen goed te gaan; via whatsapp of email ws wel, dus mail of app me even voor de link.

NB: ik heb wat instellingen aangepast, het zou nu te volgen moeten zijn via http://www.polarsteps.com/solomia

(naam kan ik niet aanpassen ..)

BvD!  Groetjes MiAnno

1. Henk & Alice:
    Jullie gaan vlot.
  2. Henny Nijland:
    10 januari 2024
    Jullie zij al een heel eind op weg. Met de link kan ik niks mee. Maar wie weet komt dat nog. Veel reis plezier. Groetjes, Ton en Henny.
  3. HaWi:
    10 januari 2024
    Even getest, als ik op de link klik gebeurd er niets. Lekker genieten van de Spaanse zon. Hier nu heerlijk wandelweer, waren we wel aan toe. Groetjes ons
  4. Marga:
    10 januari 2024
    Op Polarsteps vind ik alleen MiAnno maar die opent niet.
  5. Bert:
    Polar 👋👌🥰
  6. Jan:
    11 januari 2024
    Is Polarsteps ook een website ? In de Polarsteps app vind ik Mianno en kan ik een verzoek tot toegang doen. Dit gedaan.
  7. mianno:
    11 januari 2024
    Ja, dat klopt. Heb inmiddels toestemming verleend.
  8. mianno:
    11 januari 2024
    Klopt! Heb inmiddels toestemming verleend.
  9. Eef:
    21 januari 2024