2021 April Bloesems en meer ....

30 april 2021 - Zoelen, Nederland

Als we onze camper, na een veel langere periode dan we van tevoren hadden voorzien, weer ophalen uit de stalling, worden we onaangenaam verrast. Er zijn overwinteraars in de camper geweest. Een hele muizenfamilie heeft zich gestort op alles wat voor hen kennelijk eetbaar is: vaatdoekjes, antislipmatjes, een regenponcho, de papieren wikkel van een blikje, koffiemelkcupjes en ga zo maar door. En een pak met toiletrollen is natuurlijk bij uitstek geschikt om er een nestje van te maken... Dus dat werd een dagje hard werken om alles weer te wassen, poetsen en daarna weer inpakken.

Op zondag vertrekken we dan via Veenendaal, waar we een bezoekje brengen aan schoonzus Gerrie, naar Zoelen in de Betuwe. We hebben gereserveerd want het is momenteel een volle boel overal. Als we aankomen schijnt het zonnetje en kunnen we nog even lekker buiten van ons welverdiende biertje genieten.

De volgende dag schijnt de zon volop en we maken een mooie fietstocht langs de fruitbomen en de Linge. De hoogstamfruitbomen van 'vroeger' hebben veelal plaats gemaakt voor een lagere soort waar het fruit natuurlijk wat gemakkelijker vanaf te plukken is. En volgens ons zit er ook minder bloesem aan ... Als er op de route al ergens een koffie of ijs to-go tentje is, staat er een wachtrij voor. Dan maar door naar de camping. Daar aangekomen zijn vrienden H en W, waar we 's morgens nog een plaatsje voor hebben kunnen regelen, ook aangekomen en we kletsen buiten gezellig bij totdat het te koud wordt.

Op Koningsdag doen we koffie buiten en verdelen we de 2 oranje tompoezen die we mee hadden en fietsen dan een route over dijkjes en  langs het Eiland van Maurik. Als we staan uit te kijken over Nederrijn hoor ik ineens mijn naam .... blijkt dat G en P uit Ede met de oldtimer motor ook net aan het touren zijn daar. Leuke verrassing, want ook al lang niet meer 'in levende lijve' gezien. We fietsen verder over de dijk langs de Lek en halen in Culemborg voor onszelf nog even een brood. Daarnaast ook wat speciaal voer voor Knabbel en Babbel die ergens tussen het plafond en de buitenbeplating van de camper meegereisd waren. Veel wind vandaag en een flinke fietstocht, dus op de camping lekker uitpuffen in de zon.

De volgende dag is het iets warmer, maar wat minder felle zon en gelukkig ook wat minder wind. We fietsen naar het leuke vestingstadje Buren, waar de net geopende terrassen allemaal al vol zitten. We fietsen verder langs de Linge via Buurmalsen, Geldermalsen en dan weer richting Zoelen, waar we bij een terras 4 vrije stoelen zien staan. Kunnen we dan nu toch eindelijk .... nee dus!  Het blijkt dat die al gereserveerd zijn door de plaatselijke jeugd, zodat we toch maar weer ons 'happy hour' bij de campers houden.

Het weer slaat om, dus donderdag maar naar huis. Al met al waren het toch een paar mooie zonnige en hele gezellige dagen.

Vandaag, 30 april is tevens de laatste dag van mijn (Mia) werkzame bestaan. Vanaf de Dag van de Arbeid (morgen 1 mei) is het dus voor mij de start van Dagen zonder Arbeid…

Groetjes van ons en tot een volgende reis!

1. Henk & Alice:
    30 april 2021
    Mooi verhaal van een bijna gepensioneerde 🤣🤣
  2. Martha en Albert Mastenbroek:
    30 april 2021
    Heerlijk zo weer een paar dagen, jammer voor de muizenfamilie maar super pech voor jullie. Groet Albert en martha
  3. Ria Harmsen:
    30 april 2021
    En... heeft de muizenfamilie gesnoept van jullie heerlijke “versnapering”
  4. Brrrt:
    30 april 2021
    Welkom bij Reislogger.nl. Zo te zien reclamevrij?
  5. Henny Nijland:
    30 april 2021
    Nou de muizen hadden een heerlijke winter .Er een paar dagen ertussenuit doet je altijd goed. Op naar de volgende vakantie.
  6. Jan:
    30 april 2021
    Welkom bij de echte pensionado’s