2021 - Mei/Juni Lente in Drenthe

2 juni 2021 - Gasselte, Nederland

De camper staat voor de deur, de weersvoorspellingen zijn goed, dus we starten ons mobiele huis en vertrekken op donderdagmiddag 27 mei. We zijn nog niet op pad of het begint te miezeren en even later komt het met bakken uit de lucht. Oeps ... Wat later in de middag, als we bij cp en restaurant Wielens in Noord-Sleen aankomen is het droog geworden en schijnt warempel de zon weer. De cp is geheel vernieuwd, met een mooi toiletgebouw; er is zelfs voor mtb-ers een sleutel- en afspoelplek voor de fiets, en een toilet en douche voor de fietser. Aanmelden voor de cp en evt elektra gaat via de AanUit.net app. Je krijgt dan per sms een code om het toiletgebouw in te kunnen. Werkt prima.

Op vrijdag is het zonnig en we doen een fietstocht in de omgeving via Odoorn, Exloo, Schoonloo etc en eindigen met een biertje op het terras van een campervriend.

Vrijdag fietsen we een rondje via een koffiestop bij familie in Aalden en een .... jawel, weer eens lekker op een terrasje ... lunchstop in omgeving Gees en via Oosterhesselen weer terug naar de camperplaats. Daar is het inmiddels vol geworden. Morgen verder naar Gasselte, waar als het goed is, een plekje voor ons gereserveerd is.

vervolg

De kleine camping "van Rein" in Gasselte blijkt een prima plekje. Er is zon, schaduw en een gezellig weerzien met onze campervrienden. Omdat, behalve ik zelf, nog niemand het boomkroonpad heeft gelopen, maken we op maandag een fietstocht en doen het pad, alsmede nog een mooie wandelroute door bos, hei en langs vennetjes.

De solo-koffie-klets op dinsdag - gelukkig kan het weer - is een gezellig weerzien met vele solo's die we lang niet gezien hebben. Daarna nog een rondwandeling langs het grote 'blauwe' meer bij het Nye Hemelriek. Eigenlijk alweer té warm zo midden op de dag. De kelen dienen dan ook snel gesmeerd te worden...

Op woensdag 'even' weer huiswaarts, want de tuin moet heel nodig weer wat onderhoud.

1. Brrrt:
    29 mei 2021
    Vanuit Gasselte naar het hunebedcentrum, Borger. Daarachter ligt een wandeling langs een ven vol kikkers. Prachtig
  2. Henny Nijland:
    30 mei 2021
    Het is heel mooi in Drenthe. Wij fietsen er veel. Jullie hebben er mooi weer bij. Veel fiets en wandel plezier. Groetjes Ton en Henny.
  3. Ria Harmsen:
    Lekker weer op pad
  4. Claudette Van Den Broek:
    30 mei 2021
    Er valt even niets te klagen. Geniet van het weer en de mooie omgeving.
  5. Henk en Jannie:
    16 juni 2021