2021 - Juni Enkele dagen Veluwe

23 juni 2021 - Heerde, Nederland

Het is ontzettend benauwd weer als we op vrijdag de 18e de camper weer starten voor een paar dagen Veluwe. De vraag is niet óf er een onweersbui komt, maar wanneer ... Bij aankomst op de camping kunnen we nog even lekker buiten zitten. Later op de avond en in de nacht barst het los ... uiteindelijk valt het mee, zeker gezien wat we 's morgens lezen op het nieuws wat er bijvoorbeeld in Leersum gebeurt is.  Het is op zaterdag best weer aangenaam weer en we fietsen naar camping de Zandkuil, zo'n 6 km verderop. Daar gaan we op bezoek bij onze 'solofamilie' en hopen tevens nog meer bekenden te zien en te spreken. Het is een gezellig weerzien met vele bekenden.

Op zondag trekken we de wandelschoenen aan en doen een klompenpad route van bijna 10 km over de zogenaamde Renderklippen, een mooi heuvelachtig gebied met hei, bos en vennetjes én uiteraard een schaapskudde. 's Middags kunnen we natuurlijk de Formule 1 race niet missen en we zien Max winnen!

's Maandags regent het nagenoeg de hele dag, dus dat wordt een rust - en leesdag. Aan het eind van de middag is het droog geworden en we lopen een stukje over de camping en zien een hekje waar je het bos in kunt. We denken via een volgend hekje wel weer naar binnen te kunnen maar dat komt bij een huis uit... Zo volgen er nog wat hekjes en doodlopende paadjes en hebben we uiteindelijk nog weer een flinke wandeling gemaakt voor we terug zijn ...

Op dinsdag gaan we een fietstocht doen met solo(schoon)zus- en zwager. Als we de camping af fietsen naar het afgesproken punt te gaan komt daar ineens 'solopaps' aangereden met z'n busje. Hij komt net terug van een eilandentrip en omdat 'de Zandkuil' vol is, is ook hij uitgeweken naar 'onze' camping De Klippen. Maar hij heeft afgesproken met 'solomams' en gaat daar straks op de fiets naar toe. Na een flinke fietstocht over de Veluwe smaken de pannenkoeken bij de Ossenstal perfect. Later op de avond treffen we 'solopaps' nog weer en kletsen nog even gezellig bij. Op woensdag gaan we weer huiswaarts..

1. Henny Nijland:
    23 juni 2021
    Heerlijk een paar dagen op de Veluwe. Wij hebben daar ook heerlijk gefietst. Het is en mooi gebied. De formule 1 gaat ons ook niet mis. Tot de volgende keer. Groet uit raalte, Ton en Henny.
  2. Henk & Alice:
    23 juni 2021
    Wij zijn nu in Doetinchem, truien lange broek en warmhouddrank
  3. Marga:
    23 juni 2021
    Mooie foto’s! Hoe heet de klompenpadroute??
  4. Martha en Albert Mastenbroek:
    24 juni 2021
    Wij hebben een paar dagen Betuwe gedaan en zijn ook bij gerrie geweest in het verpleeghuis, samen met elkaar toch gezellig gehad, in het begin wel erg in de war, maar iets verder in de tijd ging het beter.
    Groet van ons
  5. Brrrt:
    Wij herkennen dit...!!
    (s Maandags regent het nagenoeg de hele dag, dus dat wordt een rust - en leesdag. )
  6. Ria Harmsen:
    24 juni 2021
    O ja die bewuste maandag!
    Leuke routes gelopen. Mooie foto’s.
  7. Hans en Antje:
    25 juni 2021
    Met Hans zijn familie gaan we ook wel eens een rondje Veluwe.
    Een hele mooie omgeving.
  8. Lu:
    13 juli 2021
    Prachtig en vooral de sprengetjes!