2023 juni 28-30 Den Helder, Sail en zo ...

30 juni 2023 - Den Helder, Nederland

Na een voorspoedige reis met ons nieuwe gezinslid Sammie op de achterbank, parkeren we de camper bij L&M in den Helder op de oprit. Onder het genot van wat lekkere koele biertjes praten we gezellig bij in de bloemrijke achtertuin.

Na een goede nachtrust wandelen we de volgende dag naar de haven waar de grote zeiljachten binnen komen. Er liggen er al wat en er varen er telkens wat binnen. Door het enorm verspreide terrein is het wat onduidelijk wáár ze dan binnen varen. Ik had een soort optocht van zeilschepen met gestreken zeilen verwacht, maar zo werkt dat kennelijk niet ... we zien wel verschillende drie- of viermasters, helaas zonder zeilen,  binnen varen. Het is wat bewolkt en miezerig, dus dat maakt het zicht er niet beter op ... We zien in de marinehaven nog een enorme onderzeër liggen. De binnenkant bekijken we een andere keer wel. Terwijl we terug naar huis lopen krijgen we nog even een plensbui over ons heen. Met droge kleren aan een een opkikkertje erbij zijn we dat al snel weer vergeten. Na alweer een heerlijke maaltijd en een 'slaapmutsje' duiken we weer ons camperbedje in.