2021 - aug. Appeltern, Reunie Soloreis Italie

20 augustus 2021 - Appeltern, Nederland

Het is mooi weer als we op zondag 15 augustus via een bezoekje aan schoonzus in Veenendaal op pad gaan naar Appeltern. Als we aan het eind van de middag aankomen, zien we nog geen bekenden. De camperplaats is gelegen naast verschillende visvijvers. Er zijn karpervijvers, zalm(forel) vijvers enz. De karpervijver is achter onze camper. Er zitten veel vissers en heel regelmatig wordt er een flinke karper 'aan de haak' geslagen. Die haak, dat mag hier overigens niet. Er is kennelijk een alternatief voor. De vissen worden voorzichtig behandeld, op een vissenbedje (het bestaat echt!) gelegd, soms ook nog gewogen en dan voorzichtig weer in het water gekieperd. Ik begrijp alleen niet waarom zo'n vis er nou telkens weer in tuint ....

We lopen een rondje langs alle visvijvers en eten een hapje in het eetcafe met uitzicht op de vijvers en de ondergaande zon.

Bij terugkomst op de cp ontdekken we toch medereizigers A met partner J. We kletsen alvast wat gezellig bij tot het te koud wordt buiten.

De volgende dag is het weer omgeslagen. Het is kouder, het waait flink, de zon laat zich maar mondjesmaat zien en er is af en toe een buitje. Het is een komen en gaan van reisgenoten. De een gaat wat eerder weg, terwijl de andere dan nog komt.

We eten, drinken en kwebbelen gezellig in de beschutting van de camper en luifel van H en W. Op woensdag doen we met z'n allen een fietstocht langs beide zijden van de Maas met een lunch- en ijsstop. Bij een steile oprit naar het dijkje gaat het mis ... Terwijl ik denk dat iedereen er met een fiets-met-ondersteuning moeiteloos tegen op fietst, blijkt dat niet het geval te zijn. De meute stokt bovenaan en op de steile helling kan ik geen kant meer op. Kortom, fiets en ik vallen, fiets boven, ik onder. Met een hand in de brandnetels ... daar heb ik nog het meest last van .. Fiets en ik blijken verder redelijk onbeschadigd en we kunnen weer ...

Op donderdag gaan of zijn er al veel naar huis. Met H en S gaan we naar de tuinen van Appeltern, circa 10 minuten fietsen vanaf de camperplaats. Er is meer te zien dan we in 1 dag kunnen behappen... We laten ons volop inspireren en besluiten de dag met een heerlijke pannenkoek in de Sprookjeshof in Appeltern.

De volgende dag gaan ook de laatst overgebleven camperaars weer huiswaarts of trekken verder. Het waren ondanks de wat mindere weersomstandigheden een paar hele geslaagde dagen.

Wij vervolgen onze weg naar Noord Holland (er is nog een plekje op de Kolibrie bij Warmenhuizen) om van daaruit via de noordelijke provincies met wat bezoekjes hier en daar, geleidelijk aan weer richting huis te reizen.

1. Margot en Co:
    20 augustus 2021
    Ondanks dat het weer niet echt mee werkte lees ik dat jullie toch gezellige dagen hebben gehad. Altijd weer leuk die herinneringen op te halen met reisgenoten.
  2. Brrrt:
    20 augustus 2021
    Mooi te lezen dit vermaak. Jammer van de fietsval, Au. Wij stonden een aantal keren bij de vijvers en vooral het eetcafé doet het goed daar met heerlijk speciaal bier. Groeten van ons C en B vanuit het eiland Fano, Denemarken.
  3. HaWi:
    20 augustus 2021
    Het was reuze gezellig en heel leuk om elkaar weer te zien. Het weer kon beter maar dat heeft niemand in de hand. En Mia er wordt wel met haak gevist maar zonder weerhaakjes, las ik bij het betalen. Scheelt toch weer voor de vissen, als ze er toch weer intrappen ha ha.
  4. Henk & Alice:
    22 augustus 2021
    Mooi reisje👍👍
  5. Ria Harmsen:
    26 augustus 2021
    De Kolibrie, daar zijn wij ook geweest.
    Gezellige reis.