2021 - september 8 t/m 12

12 september 2021 - Limburg, Nederland

Het is warm als we op woensdag 8 september vertrekken naar Eurocamping Vessem. Inmiddels voor ons een beetje 'thuis' want ook nu weer is er een groep van de campersolovrienden aanwezig. Er is ook altijd wel plek op de royale camperplaats net voor de camping. Als we even later de camping op lopen naar de velden waar de solo's (en solexxen...) staan is het een hartelijk weerzien met vele bekenden die we soms lang niet gezien hebben. Eigenlijk willen we de volgende dag verder reizen, maar we blijven aan de praat met verschillende bekenden die langs komen. Nou ja, het is mooi weer, we hoeven nergens heen, dus blijven we gewoon nog een nachtje en lopen het dorp in voor een terrasje met een Brabants biertje en een hapje.

Op vrijdag gaan we dan zo'n 50 km zuidelijker en vinden een plekje op CP Kelchterhoef bij de Abdijhoeve in Hechtel Heksel in Belgisch Limburg.

Als we net staan, begint het te regenen .... een paar uur later is het weer droog en we doen de wandelschoenen aan en lopen een rondje om de vijvers en de mooie omgeving en sluiten af met een Grimbergen biertje op het terras van de Abdijhoeve.  Als we rustig aan ons biertje zitten te nippen, komen er grote groepen mensen binnenlopen. De dames allemaal in het lang, veelal paars of rose, en de heren strak in het pak. De ober vertelt dat er in de naastgelegen zaal vanavond een Turkse bruiloft is. Hij vertelt er ook nog bij dat het een kostbaar gebeuren is, want de zaalhuur kost al zo'n 3000 euro en er komen wel 1000 man ....

Teruggekomen bij de camper blijken we al behoorlijk 'ingebouwd' door parkerende auto's. We vrezen het ergste voor vanavond ... maar dat blijkt toch weer veel te voorbarig gedacht ... Tussen 22.00 en 24.00 uur rijden ze in alle rust geleidelijk aan allemaal weg.

Op zaterdag pakken we de fiets en doen een route door de omgeving en fietsen "door het water' in de omgeving van Bokrijk. Het is een soort tunnel maar dan zonder dak en dat ligt dan door een meer heen. Heel bijzonder, want in het midden sta je oog in oog met zwanen en eenden ...

We willen eigenlijk de scheepsliften in Thieu nog bekijken, maar daar is verder in de omgeving niet veel te beleven, dus dat doen we later wel een keer wanneer we richting het zuiden gaan.

Op zondag de 12e is het lekker weer als we zo'n 40 kilometer verderop naar Hulsberg in Zuid Limburg rijden. Aan het eind van het dorp ligt daar de minicamping 'Op de Beemte'  waar we al eens eerder geweest zijn. Klein, superschoon, heel mooi gelegen en vriendelijke eigenaren.

Het is een beetje druk vandaag met telefoontjes, appjes en dergelijke maar dat is ook wel leuk als je jarig bent ;-)  Na de F1 kijken 's middags natuurlijk ook nog even met zoonlief in Canada videobellen.

S'avonds lopen we het dorp in en eten we daar een heerlijke pizza. Nog even de blog doen, dan is iedereen weer even 'bij' ...

1. Brrrt:
    13 september 2021
    Lekker genoten weer. Met leuke plaatjes. Vooral die goot in het meer.
  2. Henny Nijland:
    13 september 2021
    Heerlijk toch, in het najaar nog even met de camper op pad. met nog wat mooi weer is heerlijk genieten. Veel plezier . Groet, Ton en Henny.
  3. Ria Harmsen:
    14 september 2021
    Apart die goot door het water. Zijn jullie al weer thuis of nog onderweg?