2022 - 13 t/m 15 mei Carthago treffen

16 mei 2022 - Rijssen, Nederland

Op vrijdag 13 mei is het dan zover … de camper wordt weer uitgelaten …

We worden verwacht bij het Carthago treffen op CP Midas in Rijssen. Er komen daar zo’n 28 campers bij elkaar; allen lid van de Facebook Carthago groep.  Eénmaal per jaar probeert iemand een treffen te organiseren, in dit geval voor ons lekker dichtbij. Als we rond half twee het terrein oprijden staan er al veel campers. Het is schitterend weer en iedereen zit lekker buiten. Om half vijf is de gezamenlijke borrel. Iedereen neemt wat hapjes en een eigen drankvoorraad mee en kletst gezellig wat over en weer tot het te koud is om buiten te zitten.

Op zaterdag is er de mogelijkheid om wat actief te zijn: fietsen, geocachen, klootschieten, ATB-en of wandelen. Anno gaat met een groepje ATB-en en ik ga met een groepje het bos in om te wandelen. Zo ongemerkt leer je al snel veel mensen kennen. ’s Middags lekker in de zon bij de camper wat lummelen en om vijf uur is er een BBQ geregeld. Een bedrijf uit Rijssen komt langs met alles wat er voor nodig is, dus we kunnen zo ons bordje vol laden. Drankjes kunnen we van de camperplaats eigenaar uit een grote koelkast pakken als je dan 1,50 in een geldbakje doet is het ok!

Op zaterdagavond komen de cp eigenaar en z’n vrouw nog een demonstratie Alpenhoorn blazen geven. Dat heeft wel iets weg van midwinterhoorn, maar klinkt toch net wat gevarieerder.

Op zondag gaat een ieder zo rond de middag weer op pad, de één gaat door naar Italië, een ander naar Ootmarsum en een enkeling blijft nog even in Rijssen.

Wij gaan door naar Enschede, waar zoonlief op het terrein van de Universiteit Twente meedoet aan een triatlon wedstrijd. We worden door een aardige jongeman naar een parkeerplaats verwezen, maar hadden achteraf gezien nog iets verder moeten rijden…. Maar we stonden prachtig onder het Gallery gebouw. Het is een uitgestrekt complex, een dorp op zich met heel veel sportmogelijkheden, een supermarkt, een bar en heel veel groen en water. Lijkt me een feest om daar te mogen studeren … Het is mooi weer en we kunnen alle onderdelen goed bekijken.

Aan het eind van de middag gaan we door naar onze dealer RSF in Ochtrup, want de waterpomp doet het niet meer. In ieder geval komt er meer lucht dan water uit de kraan en da’s niet handig … We overnachten op het terrein en vinden zoals gebruikelijk ’s morgens weer verse broodjes aan de spiegel. We melden ons om 8 uur bij de werkplaats en om 9 uur is er wel even tijd. We kunnen de camper dan voor de deur van de werkplaats zetten en ondertussen koffie drinken in het gastenverblijf en nieuwe campers bekijken in de showroom. Een uurtje later is één en ander gefixed en is er een nieuw pompje geïnstalleerd. Punktlich geregeld!

Drie kwartier later parkeren we weer op ons eigen erf.

Tot een volgende trip, groet  uut Heldern!

1. Henk & Alice:
    16 mei 2022
    👍👍
  2. Yvonne&Roel:
    16 mei 2022
    Je maat even goed wat mee in zo’n weekend. Wij in France met fantastisch weer
  3. Ria Harmsen:
    18 mei 2022
    👍😋
  4. Brrrt:
    19 mei 2022
    Mooie omgeving voor zo'n treffen.