2022 - augustus 12 tm 14 - Voorbereiding Griekenlandreis

12 augustus 2022 - Hellendoorn, Nederland

Ergens rond half april als na een drukke tijd van verhuizen en verbouwen ons ‘nomadenbloed’ weer gaat kriebelen, meldden campervrienden dat ze in september een reis willen boeken naar Griekenland. Ogenblikkelijk duiken we in het reisschema en de reisplanning e.d. ….  Véél kilometers, veel activiteiten en bezichtigingen. Iets te veel van het goede, lijkt ons. Dan valt ons oog op een andere reis in dezelfde periode. Het heet ‘Griekenland op je gemak’. De overtocht gaat per boot met een overnachting in een hut aan boord. Verder zijn er minder reisdagen, verblijf je wat langer op één plek en kan dan zelf bepalen óf en hoeveel je wilt gaan bekijken. De focus van de reis ligt op véél natuur en een beetje cultuur en dat is voor ons precies goed.  We meldden onze vrienden dat wij deze reis wel zien zitten. Dus we boeken twee verschillende reizen, zodat we na afloop mooi alle ervaringen kunnen uitwisselen.

Inmiddels is de kennismakingsbijeenkomst al geweest op 19 en 20 juli op een voor ons bekende plek, bij restaurant expo ‘Madrid’ tussen Dalfsen en Vilsteren. We krijgen wat uitleg over de gang van zaken, bekijken het enorme schilderij ‘de Nachtwacht’  (voor meer info kijk op:  http://www.expomadrid.nl/index.php/expo/) doen uiteraard om vijf uur het ‘happy hour’ met een hapje en een drankje en sluiten ’s avonds af met een gezamenlijk diner. Ondertussen al met veel mensen kennis kunnen maken. Lijkt ons een leuke groep en wij hebben er zin in ….

Ons vertrek is gepland op zondag 14 augustus. Het plan is om eerst via de Weser in Duitsland te rijden en dan zo gaandeweg via de Oostenrijkse en Italiaanse Alpen verder. Maar dat kan altijd onderweg weer veranderen ….  We worden voor de gezamenlijke reis met de groep verwacht op 28 augustus in Riccione aan de Adriatische kust in Italië, waarna we de volgende dag verscheept worden vanaf het Italiaanse Ancona naar het Griekse Igoumenitsa.

Via deze blog houden we alle geïnteresseerden op de hoogte!

Hartelijke groet en tot de volgende blog!  Mia en Anno.

Wanneer je je aanmeldt helemaal onder op deze site bij Mailinglijst, en e.e.a. daarna nog even via je email bevestigd, ontvang je automatisch een mailtje wanneer er een nieuw verhaal en/of foto’s zijn.

NB:  Je wordt verder nergens geregistreerd en ontvangt ook geen spam, want we betalen voor deze site!

1. Henk & Alice:
    Spannend 👍👍
  2. Sikke:
    Goede reis enveel plezier Sikke
  3. Henny Nijland:
    Gezellige vakantie.😎
  4. HaWi:
    11 augustus 2022
    Leuk dat we straks onze ervaringen kunnen delen en wie weet zien we elkaar onderweg nog. καλό ταξίδι και απόλαυση. 😉
  5. mianno:
    11 augustus 2022
    Σας το ευχόμαστε κι εμείς!
  6. Sippie:
    11 augustus 2022
    Fijne reis, veel plezier!
  7. Ria Harmsen:
    Veel plezier!
  8. Claudette Van Den Broek:
    12 augustus 2022
    Nog een paar nachtjes. Fijne reis.
  9. Gerrie Horstman-Koppelman:
    12 augustus 2022
    Wij wensen jullie een fijne vakantie.
    Groetjes uit het warme Den Ham.
  10. Margot en Co:
    13 augustus 2022
    Wij zijn benieuwd, veel plezier!