2022 - augustus 29 tm september 3 - Griekenland

3 september 2022 - Lefkada, Griekenland

Op maandag de 29e zijn we om 18.00 uur in de haven, om 20.00 uur wordt er ingescheept,  om 21.30 varen we dan...  Er wordt al vrij snel omgeroepen dat er technische problemen zijn en dat er op halve kracht gevaren wordt. De verwachte aankomsttijd wordt nog 2x uitgesteld tot uiteindelijk wo-morgen 5.00 uur in Igoumenitsa. Daarom krijgen we bonnen voor lunch en diner én een extra (kort) nachtje in de hut.

Na een kort nachtje worden we op woensdag morgen om 3.00 uur uit bed getoeterd. Daarna moeten we wachten op het dek tot we kunnen ontschepen rond 5.00 uur. De meesten gaan in het donker al op pad, maar wij zetten eerst koffe en wachten in de haven tot het licht wordt. Om 7.00 uur rijden we naar terrassencamping Lichnoss. Mooie, maar bochtige weg, en het laatste eindje is enorm steil.

Op de camping wacht een ontbijtbuffet omdat we een overnachting gemist hebben. Lekker ontbijtje vlak aan het strand en de helder blauwe zee.

Omdat het boven de 30 graden is  ga ik (Mia)  zwemmen in de mooie helderblauwe zee,; het is niet koud.

Op donderdag gaan we eind vd middag met een bootje vanaf de camping naar Parga, een leuk stadje, ca 20 minuten varen, mooi tochtje langs de ruige kust.
In Parga doen we een terrasje, lopen wat door de smalle straatjes en eten met z'n 6-en in een leuk Grieks restaurantje aan de haven, gezellig!  De boot vaart 's avonds niet, dus gaan we met taxi terug naar camping.

Op vrijdag staat een uitstapje gepland maar regen en onweer gooien roet in het eten. Het uitstapje naar Ammoudia etc verschuift dus naar de zaterdagmorgen. Kan nog net voo we weer verder gaan.

Op zaterdagmorgen gaan we dan eerst met een minibus vanaf de camping de steile helling naar boven, ca 1,5 km en dan met een gewone bus naar Ammoudia voor een boottochtje door de Acheron moerasdelta en daarna nog een spectaculair tochtje door de wilde zee langs mooie rotspartijen. We spotten een schildpadje, een hangend nachtegaalnest en een ijsvogeltje. Daarna genieten we van een uitgebreide lunch, waar we de rest van de dag wel genoeg aan hebben.

Rond 15.00 uur zijn we weer terug op de camping, waar we ons boeltje oppakken en ruim 100 km naar Santa Mavra op Lefkas rijden met een tussenstop bij de Lidl. Druk op de weg, veel Grieken die strand en zee bezoeken.

Rond 19.00 uur zijn we op de camping in Desimi op Lefkas, ook weer aan zee met veel bomen voor de broodnodige schaduw. Het blijft voorlopig nog warm en zonnig en rond de 30 graden....

Wordt vervolgd!

1. Henny Nijland:
    4 september 2022
    Wat een mooie foto's wij wensen jullie nog een fijne vakantie toe. Geniet er van. Groet uit raalte. Ton en Henny.
  2. Henk & Alice:
    4 september 2022
    Weer een mooi avontuur. Veel plezier.