2022 - oktober 03 tm 09 - terugreis Griekenland en CCN feestje Groenlo

9 oktober 2022 - Hellendoorn, Nederland

Na een rustige nacht op een parkeerplaats bij de haven van Ancona en nog een laatste koffie met wat medereizigers gaan we op maandag ’s morgens rond 9.30 weer op pad. Het is nog steeds lekker zonnig weer, zo tussen de 20 en 25 graden. Aan het eind van de middag vinden we een CP bij Trento. Er zijn 2 gedeeltes, één waar drie wat oudere campers bij elkaar staan en duidelijk bij elkaar horen. De andere voor de ‘gewone’ reizigers op doorreis.  Wij staan daar samen met een Duitse camper. ’s Avonds krijgen we een gratis voorstelling … We zien opeens twee carabinieri auto’s voor onze campers staan. We worden goed bewaakt, denken we nog … Maar ze hebben meer belangstelling voor de drie campers achter ons. Met 4 politiemannen in vol ornaat en gewapend met een zaklantaarn wordt er boven, onder en in de campers geschenen. Er komen uit de verschillende campers wat mensen en er ontstaat een flinke woordenwisseling. Jammer genoeg verstaan we er niets van … Uiteindelijk wordt er 1 vrouw meegenomen, de politiemannen zwaaien ons nog even vrolijk toe en vertrekken weer. Daarna vertrekken ook de 3 campers allemaal en is de rust weergekeerd. De volgende morgen praten we nog even met onze Duitse buren en ook zij hadden genoten van dit schouwspel.

Op dinsdag rijden we via een mooie route over de Reschenpass door een prachtige bergwereld en belanden op camping Rossbach in het Oostenrijkse Nassereith. Een gemoedelijke Oostenrijkse camping in een mooi berggebied, waar we op de heenreis ook een paar dagen hebben doorgebracht. Ook hier is het nog lekker weer, het is zelfs warm in de zon. Als we ook nog even een wandeling maken krijgen we onderweg een appje: “waar zijn jullie? Met een foto van onze camper erbij”.  Blijken het mede Griekenlandgangers Arjan & Betty te zijn ... ook hier belandt op doorreis. We nemen de kortste route terug naar de camping en kletsen nog weer gezellig bij.

Na een koude nacht warmt de zon ’s morgens alles al snel weer op. We gaan weer op pad in noordelijke richting, laten geleidelijk aan de prachtige bergwereld achter ons en zien de bomen steeds meer in herfsttooi komen. Via de Fernpass belanden we uiteindelijk aan het eind van de middag in het slaperige dorpje Rheinzabern met een goede en wonderlijk drukke pizzeria! Ook hier krijgen we ’s avonds een gratis voorstelling, dit keer van de plaatselijke brandweer die op het grasveld vóór onze camper een oefening houdt.

Na een stop bij de Aldi voor wat vers brood gaan we op donderdag weer verder, het is druk en er zijn erg veel werkzaamheden op de Duitse wegen. De snelweg naar Dortmund is zelfs helemaal afgesloten. De omleidingsroute is natuurlijk ook één grote file, dus we besluiten maar een toeristische route langs het kronkelriviertje de Lenne te nemen en vinden een mooie cp in Werdohl. Het riviertje is vorig jaar flink overstroomt, de noodbrug is er nog het bewijs van. De rest is inmiddels redelijk hersteld.

Op vrijdag dan de laatste etappe naar Groenlo in verband met een feestweekend in verband met het 20-jarig bestaan van de CCN (Camper Club Nederland). We spreken direct al veel bekenden en houden aan het eind van de middag een ‘happy hour’ buiten in de zon. ’s Avonds is er een pubquiz en ik (Mia) mag meedoen. We spelen met groepjes van vier en uiteindelijk halen we de 5e plaats en ontvangen een haakjesrekje voor aan de luifel. De feestavond gaat verder met muziek van een band bestaande uit brabantse CCN leden. Ze krijgen de stemming er wel in … We ontdekken ook nog medereizigers van onze Marokkoreis en praten ook daarmee weer gezellig bij.

Op zaterdag wordt het ontbijt bij de camper gebracht, om 8.15 .... na een feestavond ... ik pak het aan en schiet weer in bed. Na de stalletjes bekeken te hebben met allerhande campergerelateerde waren, is het al weer tijd voor de gezamenlijke lunch. Daarna gaat iedereen wat anders doen, wij gaan naar de pitch en putt. Dat gaat na een uitleg van 5 minuten waarna iedereen in groepjes van 4 het veld op gaat. De uitleg was blijkbaar iets te summier, want soms spelen we met 2 groepjes op 1 hole en hanteren ook verschillende speltechnieken. Andere groepjes vermaken zicht met een bierproeverij of een stadswandeling door Groenlo of een percussie workshop en ga zo maar door …. 's Avonds is er weer een gezellige feestavond met muziek, een beveiliger die bij sommige mannen, na wat zogenaamd fouilleren, rare zaken vindt …., vreemde gasten zoals Maxima met een klungelige beveiliger die lintjes uitdeelt, een pizzabezorger die de weg kwijt is, en andere vreemde types. Leuk georganiseerd allemaal!

Op zondagmorgen wordt er per veldje gezamenlijk nog koffie gedronken, eerst is het nog wat fris, maar als de zon uitbundig gaat schijnen, krijgen we het zelfs nog warm. Rond de middag nemen we afscheid en rijden huiswaarts. Het is vreemd om na zo’n lange tijd weer thuis te komen, maar we vinden al snel weer onze weg …

We vertrokken op 14 augustus en zo’n 4500 km verder (waarvan ca 1250 in Griekenland) en bijna 2 maanden later zijn we terug. Een geweldige ervaring rijker!

We bedanken onze volgers voor de reacties en tot een volgende reis!

Hartelijke groet, Mia en Anno

1. Henny Nijland:
    9 oktober 2022
    Toch ook wel weer fijn om thuis te zijn toch??? In jullie mooie woning.
  2. Brrrt:
    10 oktober 2022
    Prachtige reis hebben jullie gmaakt met mooie plaatjes en leuke verhalen. Welkom thuis.
  3. Claudette:
    11 oktober 2022
    welkom weer thuis en bedankt voor het mooie reisverslag.
  4. Margot en Co:
    13 oktober 2022
    Mooie reis, prachtige foto's en leuk jullie weer gezien te hebben bij het 20 jarig bestaan feest van de CCN.