2023 - jan 12 tm 21 - overwintertrip

21 januari 2023 - Aspe, Spanje

In Aspe, bij cp ‘het kartonnen huis’ is het goed toeven. Er zijn verschillende plekken waar je in de zon of – indien gewenst- de schaduw – kan zitten. We maken ons niet zo druk … daarvoor zijn we hier ook niet … en verkennen de omgeving wat te voet, per fiets, met de gravelbike (Anno) en lopen via de mooie ramblas (droge rivier) route naar het stadje of door de omgeving. Behalve velden vol olijf- en granaatappelbomen zien we hier ook veel velden met artisjokken en broccoli.

Op donderdag bakken we met een aantal gasten gezamenlijk Duitse ‘Reibekuchen’. Er worden aardappelen en uien geschild, geraspt en uiteindelijk wordt alles gemengd met eieren en bloem. Dan gaat het met kleine porties tussen 2 pollepels gedraaid (handigheidje …) in de hete olie. Iemand komt met zelfgemaakte appelmoes aan en dat smaakt prima samen met de reibekuchen. Gine en David serveren er nog een Spaanse schnaps bij. Het blijft rond de 20 graden en zonnig.

Vanaf dinsdag de 17e steekt er een storm op. Ook al blijft het zonnig, het is wel even wat minder warm, tot circa 14 graden. Fietsen is geen goed idee met deze storm, dus we laten onszelf wandelend uit. We horen dat op veel plekken wat noordelijker in Spanje het nog slechter is, met zelfs hier en daar sneeuw. Vanaf donderdag is de wind weer wat gaan liggen en kunnen we er weer op uit. We doen op zaterdag nog een fietstocht naar het plaatsje Hondon en proberen via een route door de bergen naar Aspe te komen. De weg wordt echter steeds slechter en gaat over in een gravelpad en wordt ook almaar steiler. Al slippend komen we niet verder, dus we keren om en gaan eerst lekker op een terrasje in Hondon zitten. Daarna vervolgen we via een andere route de weg naar Aspe, waar we een mooie tochtje langs de ramblas doen.

Bij terugkomst nog een drankje met de camperburen op het terras, de spullen alvast wat opruimen, en dan morgen weer verder.

Wordt vervolgd ….

1. Henny Nijland:
    21 januari 2023
    Lekker weertje daar. Is bij ons wel anders,al word het wel beter. Nog veel plezier. Tot de volgende keer. Groetjes, Ton en Henny
  2. Sippie:
    28 januari 2023
    Leuk jullie reisverslag te lezen, jullie genieten ook wel weer van deze vakantie, veel plezier en groetjes van Henk en Sippie